Künye   |  Bize Ulaşın   |  Giriş Sayfam Yap   |  Sık Kullanılanlara Ekle

Baro'yu tanıyalım

Baro'yu tanıyalım

Aslında bugün İstanbul Barosu önünde aşağıdaki açıklamayı yapacaktık ancak dün otelde yaşadığımız linçten sonra üzerimize Bizans ateşi dökebileceklerinden korktuğumuz için açıklamayı internet üzerinden yapıyoruz.


19 Kasım 2009 12:21
font boyutu küçülsün büyüsün


 

Baro'yu tanıyalım

 

‘Türklerden başka herkesin hakkı köleliktir’ diyen zamanın adalet bakanı Mahmut Esat Bozkurt adına her yıl ödül vermektedir.

 

Üniversitelerde katsayı adaletinin sağlanması üzerine; ‘eşitlik eşit insanlar arasında olur’ diyerek faşizmin dibine vuran kişinin başkanlık yaptığı yerdir.

Avukat tutacak parası olmayanlara yasaya göre avukat ataması yapması gerekirken hiç bir karakola avukat göndermeyen baro,söz konusu ergenekon sanıkları olunca tonlarca bedava avukat yollamaktadır.

 

Savcılar hakimler dinleniyor diye yollara dökülen bu baro;

 

İlk defa kontrgerilla dediği için öldürülen ve katili göz göre 12 Eylül cuntası tarafından serbest bırakılan  Savcı Doğan Öz  için yürümemiştir.

 

Kenan Evren yargılansın diye meslekten ihraç edilen Sacit Kayasu’nun hakları için yürümemiştir.

 

Şemdinli iddianamesinde bombacılara ‘iyi çocuklar’ diyen Yaşar Büyükanıt’ın adını geçirdiği için hayatı söndürülen Ferhat Sarıkaya’nın en temel insan hakları için yürümemiştir.

 

1 Mayıs’ta kim ateş etti ve 36 kişi neden hayatlarını kaybetti sorusunu devletten sormamıştır.

 

Devletin 17 bin faili meçhul cinayet işlediği bir ülkede baro bu konuyu hiç umursamamıştır.

 

Ceylan adında bir kız çocuğu evinin önünde patlayan askeri mühimmatla vücudu parçalandı. Bugun yollara dökülen bu baro; 'devlet o köye niye savcı gönderemedi, nasıl otopsi yaptıramadı' diye sormamıştır.

 

Azınlıkların, başörtülülerin, sendikaların, eşcinsellerin, vicdani retçilerin en temel haklardan mahrum bırakılanların hakları için hiçbir şey yapmamıştır.

 

Her darbeden önce darbeye davetiye çıkaranların başında gelmişlerdir. 28 Şubat’ta davet edildikleri Genelkurmay Brifinglere koşarak gitmişlerdir. Çalışkan talebeler gibi en ön sıralara oturup gözlerini kırpmadan kendilerine verilen talimatları not alıp, görevlerini harfiyen yerine getirmenin heyecanını yaşamışlardır.

 

Genelkurmayın hazırladığı lahikalarda, kaos planlarında hep işbirliği yapılacak kurumların başındadır baro.

 

İşte baro budur.

 

Türkiye’nin format yemiş devlet elitlerinden olmaktan başka hiçbir özellikleri yoktur. Öncelikleri hukuk, adalet değil, rejim muhafızlığıdır.

Adalet dağıtması, adalet talep etmesi gereken insan kimsenin askeri olmaz. Ancak bunlar Mustafa Kemalin Askerleriyiz diye bağırıyorlar. Mustafa Kemali canınızdan bile çok sevebilirsiniz. Ancak cüppelerinizle, hukuk adamı kimliğinizle değil mustafa Kemalin askeri, babanızın oğlu bile olamazsınız.

 

Ancak dinlemeye takılan hakim ve savcılar için yaptıkları bu yürüyüş insanlık adına küçük ama bu baro için büyük bir adımdır. Hak ve adalet konusunda gösterdikleri gelişme bu hızla giderse 200 yıl sonra evrensel anlamda Barolarımız olabilir.

 

 








Bu haber 4,313 defa okundu.



Yorumlar (57)
  • yunus emre / 12 Aralık 2009 19:26

    dogru yanlış

    yürüyüş dogru ancak hukukçuların işlerini yaparken siyasi görüşlerini bi kenara bırakmaları gerekir ne kadar sivil olmasada kullanmak zorunda oldugumuz anayasayı dikkate almalı bu gerilikten kurtulmalıyız
  • memet / 9 Aralık 2009 12:52

    yazık

    bu güzelim ülkeye
  • Onur DEMİRCİ / 8 Aralık 2009 11:58

    Efendi Avukat

    Genç Siviller' in avukatlardan yana rahatsızlığını anlamak bir bakıma zor bir bakıma kolay . Devletin şefkatli kollarındaysanız ilk yardıma gelecek kişi avukattır. Bugüne kadar avukatların mücadeleleri demokratikleşmeye yardımzcı olmuştur.

    Cine 5 programındakatılımcının sarfettiği "Mahkeme salonlarının mösyoları " sözü de çok talihsiz . Hukuku bilen yorumlayan bir mesleğe acaba ne zaman saygı duyulacak .



    Sayın "Genç Siviller" gelin yol yakınken adaletin terazisinde fikirlerinizi bir kez daha tartın. Üzümü yiyin bağcıyı dövmeyin.

  • Gorkem Aydin / 8 Aralık 2009 01:38

    gene bir klasik

    Gene çok doğru şekilde giydirmişsiniz. Helal olsun.

    Demokrasi, eşitlik, insan hakları gibi söylemleri sadece kendine göre yontan baro, Mustafa Kemal'i sömüren baro, toplum mühendisliğine soyunanların şakşakçısı, savunucusu baro.
  • davut ceylan / 6 Aralık 2009 22:13

    umut yener köse

    umut yener köse ye katılıyorum ve alkışlıyorum kendisini.
  • Neşe Köseoğlu / 1 Aralık 2009 22:33

    Nasıl bakarsan öyle görürsün

    İddialarınızın hepsine ayrı ayrı ve yüzde yüz emin bir şekilde cevap verilebilir 'sayın' burçin erdoğan ve tayfası. ben birine çok güldüm onu belirteyim: cidden bu faili meçhullerin (!) katilinin pkk olduğunu mu düşünüyorsunuz?? buraya yorum yazacak kadar bu işlerle ilgilenip biraz olsun gündemi takip ediyor gibi görünen sizler de (ki birinizin mesleği de avukat, yazdığına göre) sadece bu kadarsanız, buraya kadarsanız; naçizane ricam, bu sayfaları meşgul etmeyin. "ay sizin gazetenin tersten okunuşu da namaz amaaaaa" gibi boş laflar oluyor ki hiç gereği yok
  • AHMET ÖMER KİBAR / 29 Kasım 2009 01:45

    BARODA YÜZ KIZARTICI SUÇLARDAN YARGILANAN BAŞBAKAN AVUKATI

    Başbakan avukatı N.G 'nin İstanbul BARO!sunda " 4 kez sahtecilik ve 1 kez resmi belge hırsızlığı" iddiları suçlamasıyla 1,5 yıldır nasıl ( ! ) yargılandığını,son karar DURUŞMASININ BARO DA ; 08 ARALIK 2009 Salı günü saat 17.00 de olduğunu ve her nedense YÜZ KIZARTICI SUÇLAR işleyen Başbakan Avukatı N.G. nin maalesef " işten tedbiren el çektirilmesi gerekirken" layıkı vechile bir işlem yapılmadığını, SİYASİ NÜFUZUN GÜCÜNÜ ve uygulanan ÇİFTE STANDARTI, GERÇEK ( ! ) BAROYU,HUKUK FACİASINI ve TÜM BU İDDİALARIMIZIN İSPATINI,DOĞRULUĞUNU , ,BARO'daki bu durumu merak ediyorsanız...İRTİBAT :Av.Ahmet Ömer KİBAR 0 532 336 09 25
  • tumer emeksiz / 26 Kasım 2009 22:57

    destek

    haberi gurdugumde , dedimki tamda " tasi gedigine koymuslar" helal olsun bu genclere dedim.ve beni gelecek icin umitlendirdiniz.binlerce kez tesekkurler
  • Ali Fırat KUAS / 26 Kasım 2009 19:26

    cesaret

    Bu cesur açıklamanızdan dolayı sizi canı gönülden kutluyorum.
  • pharmatonnn / 26 Kasım 2009 10:27

    muhteşemdiniz...

    sizleri yürekten kutluyorum arkadaşlar...orada yürüyenlerin ''gerçeği'' ancak bu kadar çarpıcı bi şekilde yüzlerine vurulabilirdi.tek cümle yetti yapay yaldızlarının dökülmesine.uzun zaman insan içine çıkamazlar artık.yani herhalde....:)))
  • adem gerede çevik / 25 Kasım 2009 16:46

    darbeci BAROlara suç duyurusu

    "darbeci BARONlara suç duyurusu" İSTANBUL CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI’NA gönderilmek üzere
    ÜSKÜDAR CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA



    Konu: Suç Duyurusu
    Bilgi edinme ve dilekçe kanununa göre aşağıdaki şikayetimle ilgili işlem yapılmasını taleb ederim
    Şüpheliler : İstanbul Barosu Yönetim Kurulu Üyeleri ve Başkanı Muammer AYDIN, Tekirdağ Barosu Yönetim Kurulu Üyeleri ve Başkanı, Kocaeli Barosu Yönetim Kurulu Üyeleri ve Başkanı, İzmir Barosu Yönetim Kurulu Üyeleri ve Başkanı, Bursa Barosu Yönetim Kurulu Üyeleri ve Başkanı. CHP milletvekilleri Şahin Mengü, Necla Arat ve İsa Gök, Ergenekon sanıkları Hurşit Tolon, Levent Ersöz, Sevgi Erenerol ve Doğu Perinçek'in avukatları, İşçi Partisi'nin gençlik örgütlenmesi olan Türkiye Gençlik Birliği (TGB), medyadaki ve emniyetteki görüntülerden elde edilecek kişiler ve kurum temsilcileri ve Yargıtay Başsavcısı Abdurrahman YALÇINKAYA,Genel Kurmay Başkanı İlker BAŞBUĞ ve Kafes planında adı geçen asker ve siviller
    Konu ve Açıklama: Yukarıdaki isimler ve kurumların ilgili yetkilileri ayrıca Türkiye Barolar Birliği yönetimi ve başkanı, İstanbul-bursa-kocaeli-izmir-tekirdağ baroları yönetimi ve başkanları, Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Üye ve başkanları Hakimler ve SAVcılar Yönetim Kurulu Başkanvekili Kadir Özipek ve Ali Suat ERTOSUN’un yaptıkları açıklamalar-uygulamaar ve eylemleriyle anayasal düzeni ortadan kaldırmaya teşebbüs etmek ve teşebbüs edenlerden emir almak, hukuka kanuna muhalefeti, halkı kin nefret ve düşmanlığa sevketmek, adam öldürmeye azmettirmeye destek, nüfuz kullanmak, kisve kanuna muhalefet, 138. madde, suçu-suçluyu övmek, suçu-suçluyu korumak-gizlemek, adil yargılamayı etkilemek, dolaylı cinayete teşebbüse destek, darbeye teşebbüs, çıkar amaçlı suç örgütüne ve teröre yardımcı olanlara destek, görevi ihmal, kamu malına zarar verenlere destek, insanları korkutmak, ekonomik ve toplumsal krizlere sebebiyet vermek, linç girişimine teşebbüs, otel odasına-haneye tecavüz, muhtıra verenlere destek, askeri ve yargı darbesine teşebbüs etmek ve desteklemek, kanunları uygulamamak, askeriyeden emir-birifing-muhtıra alan savcı ve hakimlerin görev yapmasına göz yummak, izinsiz işyerini terk etmek, izinsiz basın açıklaması yapmak-yaptırtmak, görevi kötüye kullanmak v.b TCK daki ilgili maddeler ayrıca yurtdışından yardım aldığı ve yolsuzluk odağı olduğu ve ticaret yaptığı belgelenen CHP’ye ve Ergenekondan 8 yöneticisi tutuklu İP’e kanunları uygulamamak v.s.

    Deliller: zamangazetesi 21mart2009 20.sayfa ümit kardaş’ın yazısı, tarafgazetesi 1kasım2009 tarihli ilaveli sayısı. 22kasım 2009 tarihli zaman gazetesi 15.sahifesi

    http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=917562&title=baronun-eylemi-ergenekona-destek-yuruyusune-donustu

    Neticei-Taleb: Yukarıdaki iddialardan dolayı ilgililere Türk Ceza Kanununun ilgili maddelerinin uygulanması, 309.made,312.madde,311.madde, 214.madde, 38/1. madde,125.madde, ve 39.maddelere göre de işlem yapılmasını, kamu davası açılmasını ve tüm medyada çıkan bu iddialarla ilgili kamu davası açmayarak görevini ihmal eden ve dolayısıyla görevini kötüye kullanan yetkililerle ilgili işlem yapılmasını arz ve taleb ederiz. 25 Kasım 2009 Çarşamba




    Adem ÇEVİK AdaletPlatformu Başkanı adaletplatformu@gmail.com Tel:05322467411
    Gülfem mh. Tepsif sk.14 üsküdar-ist. Toros sk. 17/14 sıhhiye Ankara Av. Berrin YEŞİLYURT
    darbesavarlarbirligi@gmail.com ademgerede@gmail.com www.istifayadavet.net

    kayıt no.2977-25.11.2009 üsküdar savcısı Ahmet kıpçak’a elden teslim edildi
  • ve..DAT. / 23 Kasım 2009 14:46

    HALK...

    Hukuksuzluğu hukuk sayan, millete ve devlete düşmanlık eden oluşumlara açıkça sahip çıkan ve destekleyen yargı mensubları yüzünden;Hakimin de,savcının da,avukatında,cellatında HALK'ın olacağı günlerin çokta uzak olamadığı kanaatindeyim...
  • Av. Metin YILMAZ / 23 Kasım 2009 12:38

    Mersin Barosu'nu kınıyorum

    Hiç inanmadıkları halde kanunsuz dinleme mazeretinin arkasına sığınarak, devletçi zihniyetini göstermekten çekinmeyen tüm baroları özelde de kendi bağlı olduğum Mersin Barosu'nu kınıyorum.
  • Genç Avukatlar Rahatsız / 22 Kasım 2009 19:46

    Teşekkür

    İstanbul barosu mensubu bir avukat olarak o pankartın altına imzamı atabilirim. Keşke baro içindeki "rahatsız" avukatlar olarak en azından o pankartı biz asabilseydik. Sebep olduğunuz tartışma için tebrik ediyorum.
  • M.Ali / 21 Kasım 2009 19:11

    Katılım

    Butür ses getiren eylemler çoğalmalı.Bunların utanacak yüzü, kızaracak vijdanları yok ama enazından safımızı çoğaltarak belli ederiz.
  • osman öz / 21 Kasım 2009 10:04

    YES WE CAN

    Darbecileri yargılayabiliriz.bu ülkeyi demokratik hale getirebiliriz.

    YES WE CAN!!!!
  • orta yasli sivil / 21 Kasım 2009 04:44

    Saldiri

    arkadaslar ünvanlari baron( avukat) olan bu güruh nasil da deli danalar gibi saldiriyorlardi gördünüzmü?????? allah islah etsin asilamak lazim bunlari...
  • aziz özdemir / 21 Kasım 2009 04:11

    Vah avukat BEG vah

    Tüm arkadaşlardan özür dilerim.Sayın Burçin Erdoğana bende cvp vermek istemezdim ama araya çok değerli çok kibirli çok entel bir hukukçumuz!!!(Avukat76) topumuza kibrit suyu dökünce ikisine cvp vermek kaçınılmaz oldu.Öncelikle Burçin hanım en azından kimliğiyle düşüncesini paylaşmış.tşk ederim.Ama [avukat 76] ya gizem olsun diye yada hukukçuluğunda utandığı için olacak ismini vermemiş.Olsun onun tercihi!Ben Burçin hanımın sorularına [Avukat 76] için cvp veriyorum.Taş duvara söylediğimi bile bile.

    1-Sen savcı olsan darbe ile ilişkili olabileceğine (çok bariz şüpheli ilişkiler nedeniyle) kanaat getirirsen o kişileri izleme ve dinlemeye tabii tutarmısın?Ki dinlemeye tabii tutulan kişiler ergenekon ve mafya vb ilişkileri de sır olmaktan çıkmıştır.
    2-Darfur ve El-Beşir mi hadi canım sende! Siz sadece El-Beşir islami kimlik taşıdığı için hükümeti zor durumda bırakmak amacıyla tepki gösteriyorsunuz. Bize ve genç sivillere göre El-Beşir bir soykırımcı bir katil olduğu için tepki gösteriyoruz.(Tıpkı kanlı katil darbecilerinize gösterdiğimiz tepki gibi.)
    3-Doğuda ki faili meçhuller konusunda evet sağır sultanda duydu faillerin kim ve kimler olduğunu, ama anlamak istemediğiniz için sağır sultanlar arasında da yer alamamışsınız.Siz hala Şırnak korku cumhuriyetini,Jitemi paramiliter hızbullahı,asit kuyularını,taburlarda gömülü cesetleri,Bu faili meçhul cinayetleri işleyen yüzlerce resmi görevlinin suçlarının mahkemelerce tutuklanıp cezaevine gönderildiğini sağır sultanlardan biri olarak duymak işinize gelmemiştir.
    4-Bu sorunuza cvp vermek istemedim çünkü sanırım siz mahrem konular da çok fazla açığı olan birisiniz.umarım dinlenmez ve boy boy gazetelere yansımazsınız!
    5-Darbeler bir paşanın hadi darbe yapalım demesiyle olmuyor bilmen lazım dı.Önce ülkede kaos yaratılacak.Andıçlarla,lahikalarla,en son çıkan KAFES benzeri planlamalarla eylemlilikler konulacak.Siyasilerin ve sivillerin buna sebep olduğu senin gibilere yutturulacak.kan gövdeyi götürecek.böylece ORDU HADİ GÖREVE dedirtilecek.Bizler heppimiz de bu zokayı yutucaz.Siyasilerin basiretsizliğine gelince az buçuk haklısın.Siyasiler buna yeltenenleri görevden alma suçlu olarak yargılanmalarını sağlamaları gerekiyor DA buna DARBE yaltakçıları işbirlikçileri siviller de arka çıkınca siyasiler de basiretsizleşiyor maalesef.Ama artık cin şişeden çıktı.Hiç bir zaman KAFES çiler başaramayacak.
  • Burçin hanımefendiye / 21 Kasım 2009 01:05

    sen genç sivilleri anlamamışsın

    Sorduğun sorulara cevap verecek kadar zamanımız yok. Çünkü o sorduklarınla ne bizi tanımışsın, anlamışsın ne de anlayacak kapasite ve çaptasın.
  • Avukat76 / 20 Kasım 2009 23:27

    Düzeltiyorum Burçin Erdoğan

    Düzeltiyorum Burçin Erdoğan
  • Avukat76 / 20 Kasım 2009 23:26

    Topunuz Bir Burçin Etmiyorsunuz!!!

    Burçin Öztürk sizlere bir kısım şeyleri maddeler halinde sıralamış,bakıyorumda hiç birine doğru dürüst bir cevab verilmemiş.Kıvırmayın arkadaşlar.Önce bunların cevabını verin sonra eleşricekseniz eleştirebilirsiniz.
  • aziz özdemir / 20 Kasım 2009 22:52

    Bütün"ötekiler"rahatsız

    Bütün"ötekiler"rahatsız.Türkler,Kürdler,Ermeniler,Rumlar rahatsız.Sunniler,aleviler,iseviler,süryaniler,ezidiler rahatsız.Ben insanım vicdan sahibiyim diyen herkes rahatsız.Ama haklarını yemeyelim bu ülkede rahatsız olmayanlar da var.Kelle avcılığına çıkan,kaos yaratıcıları,gamalı haçı yüreklerine nakşedenler,insan öldürmeden nemalananlar,toplumu istedikleri gibi biçimlendirmeye çalışan ve bu yolda herşeyi mubah sayanlar hiç rahatsız değiller.Kurumsal ve bireysel olarak da insan öldürme sanatında ustalaşmak için de var güçleri ile çalışmaktalar.Deşifre oldular ancak hala çok güçlü olduklarını bilmek durumundayız.Ve biz "ÖTEKİLER"kenetlenemezsek hala yapabilecekleri korkunç planları uygulamaktan geri de durmazlar.Hemde cebimizden çıkan vergilerle.Genç Siviller ha gayret.Bir çift lafım da yorum yazan Burçin Erdoğan'a.Sanırım Burçin Hanım başka bir gezegende yaşıyor.Dünyadan ve Türkiyede olup bitenler den haberi yok.Birileri onu uyandırsın.Hala karanlıklardan medet umuyor.Artık statuka 8 şiddetinde depremle sarsılıyor.Yıkıntılar altında kalmasın!!!
  • ismailbayraktar / 20 Kasım 2009 21:41

    tesklr gnc sivillr

    canı gunuldn sizi dstkliyoruz yaninizdayiz
  • umut yener köse / 20 Kasım 2009 21:04

    herşeyi yanlış yorumluyorsunuz...ben de avukatım CMK alacağımı 1,4 yıldır almadım.Ama Barom beni gece de görevlendiriyor ve ben de avukatlık yardımı için severek gidiyorum.12 Eylül sürecinde avukatlar da çok büyük baskı gördü,zulüm gördü...oturduğunuz yerden atıp tutuyorsunuz.Devrimci birçok avukat 12 Eylülün cenderesinden geçti.Baro onların da örgütüdür.Eleştiride ölçüyü kaçırıyorsunuz,hani demokrat anlayışınıza ne oldu?Demokrasi anlayışınız pek de sivil değil sanki.
  • Hasanrua / 20 Kasım 2009 17:33

    Katık cezası

    1980'lerde hapishane adı altında kurulan işkencehanelerde verilen ve günde yalnızca bir somun ekmeğinin yarısının tutukluya verildiği "katık cezası'na" karşı da yürümemişlerdir.

    Onlar yürümediği gibi; Anayasa Mahkemesi de "ülkemizdeki insanların büyük bölümü açlıkla boğuşuyor. Böyle bir ceza normal." demişti.

    Bu eyleminiz için tebrikler Genç Siviller. İyi ki varsınız.
  • gülşen küçük / 20 Kasım 2009 15:05

    sevgili burçin erdoğan

    eğer sevgilimle ailemle suç içerikli konuşuyorsam ertesi gün gazetelerde boy boy haberlerimin çıkabileceğini bilmeli ve bundan utanmalıyım.. suç sayılmayan mahrem yaşamın teşhirine gelince;gazeteler bizi hiç ilgilendirmeyen insanların seve seve paylaştıkları mahremiyetleriyle öylesine dolu ki bize sıra gelmez, merak etme.
  • AAS / 20 Kasım 2009 11:42

    Özde demokrat olmak.

    Hem gencim hem de sivil,bu noktada ve söylemlerinizin büyük bir kısmında tamamen katılıyorum size.Ancak iktidarın antidemokratik eylemlerine uyönelik hiç bir eyleminizi görmedim.Baro yu demokratik bir hakkını kullanıp yürüdüğü için darbeci olarak protesto ettiniz,ne güzel...Peki ayuka çıkan telefon dinlemeleri ve iktidar destekli hukuksuzluklara ilişkinde bir yerlere bir pankart açmaya dair bir eylem hazırlığınız var mı?Merakıma bağışlayın...
  • mehmet bostancı / 20 Kasım 2009 11:29

    hakedene

    baroculara gereken dersi verenleri kutluyorum. barocuların yaptıkları eylemden çok genç sivillerin eylemi dikkat çekti. teşekkürler ülkesini sevenlerin olduğunu bilmek demokrasiye aşık türk gençliğinin olduğunu bilmek sevindirici
  • garip oz / 20 Kasım 2009 10:24

    dogru soze ne denirki

    o kadar demokrattiniz elestiri olunca niye canavralastiniz zor demi birileri dogruyu soyleyince gunes balcikla sivanmiyor artik herkese esit hak kimse oldugu yer ve mevki doayisiyla artik kollanamaz herkes esittir artik sizde anlayin eylem icin bir kez daha tesekkuler
  • Ahmet Önlen / 20 Kasım 2009 09:44

    cevap

    Burçin Erdoğan kardeşime tek tek cevap vermek isterdim ama sadece şunu söylemek istiyorum.Emin olarak yazdığın bütün iddiaların yanlış olma ihtimalini hiç düşünmüyormusun? .bunlarıon senin bilinçaltına yerleştirildiği ihtimalini niye gözönüne almıyorsun.Saydığın bir kaç olaya gençsivillerin tepki göstermemesi senin bu darbeci baroyu savunman için gerekçemidir?.
  • HÜR GENERAL / 20 Kasım 2009 01:24

    İYİKİ VARSINIZ

    ARKADAŞLAR SİZİN GİBİ İNSANLARIN OLMASI BİZİ GELECEK ADINA ÜMİTLENDİRİYOR... İYİKİ VARSINIZ...
  • sivil avukat 2 / 19 Kasım 2009 23:05

    m.kemalin askerleri onlar!

    genç sivillere duyurulur.enseyi karartmayın.Onlar belki baro adına kurumsal kimlikle yürüdüler ama çok azımızı temsil ediyorlar.55bin avukatız bu ülkede.bakmayın seslerinin çok çıktığına,bu azgın azınlık, yüzde birimiz bile değil.aslında dedikleri gibi, onlar avukattan ziyade "asker".
  • Hasan İsmail TUĞ / 19 Kasım 2009 22:25

    Niye kızdılar acaba?

    Bu güzide hukuk adamları "vatan haini" tanımlamasını düşünce özgürlüğü saymışlardı.Niye "Darbeci Baro" denilmesinden rahatsız olurlar bunu çok merak ediyorum ve Sabih Kanadoğlu'ndan bu konuda bir içtihat önermesini bekliyorum.
  • vatandaş memet / 19 Kasım 2009 21:47

    hukukcular

    hak arama yöntemi olarak içilerindeki öymen i dışa vuran hukuk adamları. hukuk fakültesinde hak arama yöntemi olarak şiddet diye bir branş mı var acaba? insanlar demokratik tepkilerini gösterip yaptığınız uygulamalarla taleplerinizin bir korelasyon göstermediğini kendi içerisinde çelişkili olduğunu ifade ediyor. bunun karşısında şiddete başvurmanız yerine daha akılcı ve üretken tepkiler göstermeniz doğru olmazmıydı. ama unuttum siz slogan diye trt ankara çocuk korosu gibi kutsal öğretilerinizi 10. yıl marşı eşliğinde söylemekten başka bir yaratıcılığınızın olmadığını unutmuşum. aslında değerli arkadaşların yukarıda belirttiği hususlar konusunda bir nebze olsun kendi içerinizde bir öz eleştiri yapsaydınız bunlar başınıza gelmezdi. unutmayın pandoranın kutusu açıldı darbeseverlerin hukukçu ayağı teşhir oldu. sizde suç üstü yaptığınız eylem vede yukarıdaki hususlar konusunda göstermediğiniz tepkilerle teşhir oldunuz 44 baro ve sizin söyleminizle 10 bin kişi topladınız 500 tl , 2 kişi ve zekice bir düşünce; vermek istediğiniz mesajın tam tersini hukuksuzluğunuzu ve içinizdeki vahşet kültürünü teşhir etti. birde kendinize aydın dersiniz
  • ismet adalı / 19 Kasım 2009 21:01

    Teessüf

    İzmir Baro'sunun, İsmail Türüt'ün ; klibinde Hrant'ın öldürülmesinede mersiye yakan''plan yapma plan'' şarkısına sahip çıkmasını unutmuşsunuz teessüf ederim
  • serhan ogur / 19 Kasım 2009 20:28

    tebrıkler gercekten cok guzel seyler yazmıssınız elınıze saglık bu ulkenın ınsanlarının gozlerının ıcıne bakarak hala yalan konusarak ınsanları aldatabıleceklerını sanıyorlar
  • emin can ayanoğlu / 19 Kasım 2009 19:55

    çıldırmaya az kaldı avukatım nirde?

    çıldırmamak elde deyil benim verdiğim yetkiyle parayla saygınlıkla beni eziyorlar beni vuruyorlar bir avuç adalet adamı olduğunu idda eden zavallılarda onlara şakşakçılık ediyorlar. demek bi gün silah bana geçerse benimde bunları yapma hakkım olmazmı? ama ben yapmam onlar gibi neyseee ya sövmicem.
  • faruk İRAZ / 19 Kasım 2009 19:50

    hukukçularmış

    bilmem türkiye cumhuriyetinde hukukçu varmı merak ediyorum ama varmış ferhat sarıkaya kayasu ve belki bir iki kişi daha olabilir.ben utanıyorum bu avukat müsveddelerinden yazıklar olsun diyorum bu dalaksızlara daha önce niye yürümediniz şemdinli ,12 eylül,28 şubat,17 nisan ve daha nicelerinde neden konuşmuyor hukukçularımız.ben bu genç sivilleri kutluyor ve canı gönülden ölümüne destekliyorum.
  • francesco / 19 Kasım 2009 19:39

    işbirlikçiler

    bunlar namlu nereye dönse hemen oraya dönerler. herkesin eşit olduğu bir memleket manzarasına tahmmül edemezler. çünkü öyle bir ülkede aç kalırlar. saldırıya uğrayan arkadaşlara gemiş olsun
  • hasan çam / 19 Kasım 2009 19:19

    yazım hataları

    yazılarınızda çok fazla yazım hatası bulunuyor.bazı arkadaşlarıma siteye girmeleri ve gençsivil hareketini takip etmeleri yönünde tavsiyede bulunuyorum fakat girdiklerinde çok özensiz olduğunu söylüyorlar.bu konuya biraz özen gösterirseniz çok mutlu olacağım.
  • özgür altuncu / 19 Kasım 2009 19:10

    siz kimsiniz ?_

    Şu sitede tek bir tarikat eleştirisi neden göremiyoruz. Siz kimsiniz ? Sizi yöneten kim ? ozguraltuncu@hotmail.com yanıtınızı bekliyorum...
  • abdullah.gulle / 19 Kasım 2009 18:54

    baro

    keşke-taksime-nhoşgeldiniz-olsaydı
  • Aslıhan KAYAPINAR / 19 Kasım 2009 18:00

    ANTİ DEMOKRASİ

    süper bir eylemdi. Amaçına ulaştı. göz altına alınan 2 arkadaşımıza çok teşekkür ederim. hem cesaretlerinden dolayı hem de yaptıkları eylemin anti demokrasiye asla ve asla geçit vermiyeceklerini söylediler.
  • adalet mülkün temelidir / 19 Kasım 2009 17:53

    200 yıl mı 2000 yıl mı?
    :)
  • Abdullah / 19 Kasım 2009 17:15

    GDO mu GDH mi

    Merak ediyorum acaba bizdeki bazı hukukçuların genetiğiyle oynanmış olmasın
  • Hüseyin Saltıklı / 19 Kasım 2009 16:47

    Bardağın dolu tarafını görelim


    Simdilik sadece darbecilerin hakkını hukukunu savunsalar da, sonuçta bu da bir hak hukuk savunusu sayılır. Belki ileride herkes için adalet de isteyebilirler. Ben diyorum ki biz yine de bardağın dolu tarafını görelim...
  • SALİH / 19 Kasım 2009 16:45

    CHP YİNE ORADAYDI...

    genç siviller eylemi yine çok çarpıcıydı.ama benim dikkatimi bir şey çekti.istiklal caddesinde yürüdükleri zaman en önde,baro başkanı ile kol kola giden bir daha vardı.ancak o baro üyesi değil.CHP istanbul il başkanı Gürsel Tekin efendiydi o.CHP lileri bir nebze anlamam mümkün ama hala Türkiye de çözümsüzlük sembolü olduğu halde,sırf AKP ye muhalefet olsun diye, dersim katliamında olduğu gibi kendi düşüncesinde olmayanı her ne şekilde olursa olsun yok etme fikriyatı taşıyan,alevilerden oy alıpta onların katledilmesini öven bir partiye neden hala insanlar oy verir işte bunu anlamak mümkün değil.kahrolsun darbe ve destekçileri.
  • şükrü ertaç / 19 Kasım 2009 16:38

    Size barbarca hücum etmelerinden ne kadar demokrat olduklarını belliettiler,

    En yasal ve doğal bir hakkınızı kullanmanıza izin vermediler,o yazdıklarınıza daha çok ilave edilecek hususlar var Hırant,ın katlinde bunlar yokdu başını inancı gereği örten genç kızlara okul kapılarında terörist muamelesi yapılırken hiç yokdular halkın yüzde 47 ile ikdidar yapdığı hükümeti niyet okuma sistemi ile bunlar muhakkak hizbullahcıdır zihniyetiyle kapamaya kalkan AYMne tık deme cesretini göstermeyenler gene bunlardı bunlar süngünün ucu kendilerine battığı zaman demokrasi havarisi kesilirler eleştrilmeyi sevmezler her şeyin iyisini onlar bilir her doğru sözü onlar söyler kendileri gibi düşünmeyenler bunlara göre ya faşistdir yada korku imparatorluğu kurma peşindedir velhasıl hepsi aynı tornadan çıkmış aynı kabın içindedirler,değişiklikden hoşlanmazlar.
  • mustafa / 19 Kasım 2009 16:38

    sözde hukuçular!

    "bu afişi buraya kim astı? onu bize teslim edin de verelim cezasını" demiş bu abiler, ablalar bir de o meydanda.

    evet canım, evet güzelim, evet birtanem hukukçusunuz siz. ne? bazıları sizin linç kültürü ile yoğrulduğunuzu mu söylüyor? yok canıııım daha neler.
  • avukat / 19 Kasım 2009 15:51

    brovo

    baro sms servisi ile bize eyleme davet ediyordu.gelmediğime pişman oldum, gelip genç sivilleri alkışlamak isterdim.tebrikler.
  • Genç Politika / 19 Kasım 2009 15:36

    Genç Politika

    Genç Politika
    Genç Siviller'den Baro Açıklaması Haberinin Bağlantısı:
    http://gencpolitika.com/habergoster.php?haber_id=826
  • yılmaz bayhn / 19 Kasım 2009 14:34

    madımak

    sayın meslektaşlarımın öfkesi otelin içinde azin nesin'mi var dedirtti bana
  • sivil avukat / 19 Kasım 2009 13:56

    zorla taksim'e

    dün bir avukat olarak istanbul k.çekemece adliyesindeydim. baro odasından sanki zorla yürüyüş için adam toplamya çalışıyorlardı. hem de kocaman bir 403 otobüs tutmuşlar, kapıda bekliyordu. bizim aidat paralarımızla ne işler yaptıkları ortada.
  • Ömer.. / 19 Kasım 2009 13:45

    Doğru Valla

    Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Eksik bile yazmışsınız.. Ama şunun için, bunun için yürümedi diyorsunuz, "Ordu Göreve" diye yürümüşlerdir, unutmayın..
  • mehmet bostancı / 19 Kasım 2009 13:23

    adalet sadece elit için mi var

    adalet mazlumun ezilenin haksızlığa uğrayanın yanındaysa gerçek anlamda adalettir. Hukuk ise adalete ulaşmak için kullanılan yoldur. Adnan menderes yargılanırken avukatlara menderesin savunulmamasını isteyen bir baro. darbelere karşı tek söz etmemiş baro. baro kimi temsil eder?
  • Burçin Erdoğan / 19 Kasım 2009 13:14

    Bendenden size birkaç soru?

    Bu baro madem bu kadar kötü ise;
    1-Ne zamandan beri şahsi özgürlükleri savunmak darbecilik olmuştur?
    2-Siz madem bu kadar darbeye karşısınız hükümetin Türkiyeye kırmızı halı sererek çağırdığı darfurda 300.000 kişiyi öldüren cuntacı general El-Beşire niye tepki göstermediniz?
    3-Doğu Anadolu bölgesinde faili meçhul cinayetleri işleyenin pkk olduğu artık sağır sultan tarafından bilinirken devlet devlet diye niye yaygara yapmaktasınız?
    4-Yarın öbürgün siz,aileniz,sevgilinizin en mahrem konuları dinlenip gazetelerde boy boy özel konuşmalarınızı görürseniz yine bu şekilde "kanunsuz dinleme" yanlısı olacakmısınız?
    5-Darbelerde illa ki Ordunun suçu var ise,darbe yaptırtacak kadar Ülkeyi basiretsiz ve beceriksiz yöneten,Ülkeleri iç karışıklığa sürükleyen siyasi iradelerin hiç mi suçu yoktur??

    Yorumumu silmeden cevabını veriniz.Eğer gerçekten her fikre saygılı iseniz...
  • AHMET HAMDİ / 19 Kasım 2009 13:10

    müsadenizle bende imzalamak isterim

    Açıklamanızın altına imzamı atmak istiyorum .. aktivist arkadaşları yaratıcı eylemlerinden dolayı tebrik ederim .. devamınıda bekliyoruz..